Літак Ан-26Б-100

an-26-100_m

Згідно спільного Рішення №26 від 12 липня 1999 р, прийнятому АНТК і Державною авіаційною адміністрацією України, на Київському авіаремонтному заводі № 410 приступили до переобладнання Ан-26 і Ан-26Б в пасажирські варіанти Ан-26-100 и Ан-26Б-100, призначені для перевезення 43 осіб. Такі літаки оснащуються додатковими ілюмінаторами (по чотири з кожного борту), а також пасажирським та побутовим обладнанням, включаючи крісла виробництва російського АТ «Авіастар» (Ульяновськ), розроблені АНТК ім. А.Н.Туполева. Передбачена установка відеоапаратури, холодильника і іншої побутової техніки. Зниження шуму в салоні досягається за рахунок застосування теплозвукоізоляції та вібропоглинаючі покриття на основі матеріалів «Файрест-1» і СКЛГ-6020М. Першим таку модернізацію пройшов Ан-26Б № 114-09 (UR-26072), який Київський АРЗ демонстрував на багатьох авіавиставці. Потім була допрацьована машина № 121-10 (UR-26113) авіакомпанії «Донецькі авіалінії». За даними відділу експлуатації АНТК ім. О.К.Антонова, за станом на березень 2002 г на Ремзавод у Києві, Ростові, Іркутську в пасажирські варіанти були переобладнані 10 Ан-26. Київським АРЗ підготовлений адміністративний варіант Ан-26, розрахований на перевезення 19 пасажирів в комфортабельному салоні і легкового автомобіля.

Основні характеристики літака:

Злітна маса літака, кг. 24000
Маса порожнього літака, кг. 16000
Кількість пасажирських місць, чол. до 36
Дальність польоту, км. 2000
Практичний потолок, м. 7500
Крейсерська швидкість, км/год. 430
Екіпаж, чол. 4+1
Розмах крила, м. 29.20
Довжина, м. 23.80
Висота, м. 8.575
Розміри вхідних дверей (ширина/висота), м. 0,75/1,40
Середня витрата палива, кг/год. 900

an-26_s
an-26-100-1an-26-100-2

В теперішній час використовується два основні варіанти літака Ан-26Б-100 на 31 пасажира і на 43 пасажири. Літак Ан-26, доопрацьований для перевезення 43-х пасажирів (35 пасажирів), багажу та вантажів, розроблений на базі серійного літака Ан-26. Такий літак надалі позначається Ан-26-100. Дообладнаний літак може бути використаний в наступних варіантах:

• пасажирський, для перевезення 43-х пасажирів;

• вантажний, для перевезення вантажів;

• конвертований, для перевезення 35-й пасажирів (або інша кількість пасажирів на вимогу замовника) і вантажів, цей варіант заздалегідь обумовлюється при складанні технічного завдання на переобладнання.

Літак Ан-26, доопрацьований для перевезення 31-го пасажира (19 або 15 пасажирів), багажу та вантажів, розроблений на базі серійного літака Ан-26. Такий літак надалі позначається Ан-26-100. Дообладнаний літак може бути використаний в наступних варіантах:

• конвертований, для перевезення 31-го пасажира (або іншої кількості пасажирів на вимогу замовника) і вантажів, кількість пасажирів заздалегідь обумовлюється при складанні технічного завдання на переобладнання;

• вантажний, для перевезення вантажів. Конструкція літака доопрацьована під установку додаткового обладнання, що забезпечує можливість використання літака в пасажирському, вантажному та конвертованості варіантах. Склад відсіків літака після переобладнання складається з:

• побутового відсіку (шпангоути 7-12);

• салонного відсіку (шпангоути 12-26);

• вантажного відсіку (шпангоути 26-33). Побутовий відсік включає в себе туалет, гардероб, багажник і буфет. Побутовий відсік від салону відділений стаціонарною перегородкою і не змінюється при конвертованості. Салонний відсік включає в себе 16 блоків пасажирських крісел (для перевезення 31 пасажира і бортпровідника) одного з типів на вибір замовника:

• пассажирское кресло типа 111 в виде двухместного блока, сидения кресел поднимаются до вертикального положения, подлокотники откидываются вверх до исходного угла установки спинки. Пассажиры пользуются индивидуальными откидными столиками, расположенными на спинке впередистоящего кресла. Спинка каждого кресла отклоняется от исходного положения на 170+35 мм;

• пасажирське крісло з літака Ан-74 зі складними до бортів пасажирськими сидіннями;

• пасажирське крісло з літака Ан-24. Салонний відсік відокремлений від вантажного відсіку легкоз’ємною шторою або легкоз’ємною перегородкою за погодженням із замовником, установлюваної по шпангоуту 26. Легкознімнна штора (перегородка) може переміщатися по салону на шпангоут 20 або 22, залишаючи на вибір замовника необхідну кількість посадкових місць: 15 і бортпровідника або 19 і бортпровідника відповідно. Це обумовлюється заздалегідь при складанні технічного завдання. Вантажний відсік в вантажопасажирському варіанті може збільшуватися за бажанням замовника шляхом перенесення штори (перегородки) зі шпангоута 30 на шпангоути 20 або 22. При перевезенні до 31 пасажира у вантажному відсіку розташований гардероб і багажник для ручної поклажі пасажирів, який відділений від вантажного відділення шторою по шпангоуту 29, при цьому вантаж розміщується між шпангоутами 29-33. При перевезенні 15 або 19 пасажирів гардероб і багажник демонтуються, пасажири користуються гардеробом і багажником побутового відсіку, штора (перегородка) переноситься відповідно на шпангоут 20 або 22, штора по шпангоуту 29 демонтується. Відповідно вантаж можна розміщувати на літаку зі шпангоута 20 або 22 до 33. Вантажний варіант, коли демонтуються пасажирські крісла і задній гардероб, при цьому можлива установка легкознімнних панелей на висоту, обумовлену замовником, для захисту оббивки салону та ілюмінаторів. Для супроводжуючих залишаємо один ряд крісел. Використання тельфера можливо в будь-якому запропонованому варіанті, при цьому на рейку необхідно встановлювати захисний кожух. Замовникові пропонується крісло пасажирське типу 111 підвищеної комфортності. Оздоблення пасажирського салону проводиться з нових матеріалів і тканин, кольорову гаму підбирає замовник, можлива обклеювання панелей плівкою за типом салону літака Ту-154. Виконується додаткова тепло-, звукоізоляція салону шляхом обклеювання фюзеляжу ізоляційним матеріалом і установкою подвійного ТЗІ. По бортах літака вирізаються додаткові ілюмінатори і аварійні люки (шпангоути 14-15, 23-24 лівий борт) для екстреного покидання. Передбачена установка додаткового освітлення пасажирських місць і обладнання салону гучномовним зв’язком типу СГУ, яке дозволяє здійснювати зв’язок бортпровідника з екіпажем. Для екіпажу і пасажирів встановлюється переносне кисневе обладнання з димозахисними й кисневими масками. Вхід і вихід пасажирів здійснюється через вхідні двері екіпажу по спеціально виготовленим сходам, забезпечених поручнем. На передній стінці салону по лівому борту встановлені табло «Не палити», «Застебнути ремені» і «Вихід»; табло «Вихід» розміщені над аварійними виходами по лівому і правому бортах і над вихідний дверима шпангоута 7-8. Підлога літака від шпангоута 7 до шпангоута 26 покрита килимовою доріжкою.